Bali: sun, party & musquito bites - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Raphaella Venloo - WaarBenJij.nu Bali: sun, party & musquito bites - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Raphaella Venloo - WaarBenJij.nu

Bali: sun, party & musquito bites

Door: Raphaella

Blijf op de hoogte en volg Raphaella

05 December 2013 | Indonesië, Ubud

En toen zat ik opeens op een tropisch paradijsje!
Op 30 nov kwam ik midden in de nacht aan in Bali, met mijn stomme hoofd had ik pas voor de volgende nacht geboekt. Gelukkig was er nog 1 kamer vrij.
Eindelijk alleen! Rond 4 uur snachts werd er aan de deur gegrommeld... Gadver!! Lig je dan in je eentje. Ik was meteen overtuigd snel weer hostels!
Vertelde de eigenaar de volgende ochtend dat de mensen die de kamer gehuurd hadden waren aangekomen en ze me hadden geprobeerd eruit te kicken ... Ben ik blij dat ik deed alsof ik sliep :p

Tsja het was wel even wennen, China was een hoop sights en veel te beleven en nu was t super relaxed. Strand hangen, winkeltjes kijken, stappen! Maar wees niet ongerust, ik ben er met alle tevredenheid aan gewend hoor!

Ik ontmoette Laura, een meisje dat ik via Aroundtheglobe had leren kennen en per spontaan toeval ook gewoon uit Rotterdam komt! Zij had een Braziliaans meisje Sylvia leren kennen en aangezien hun de perfecte spots al konden namen ze me mee op sleeptouw: super fijn.
Met Sylvia heb ik de trip dan ook een aantal dagen voortgezet en met Laura vier ik kerst in Bali en oud en nieuw in Sydney: gezellig!

Het is schoolies in Australië: vakantie voor net afgestudeerde high schoolstudenten en dus is het een beetje een kinderspeeltuin in Kuta, ter afwisseling gingen we op zondag naar een super gave party jn Uluwatu ergens op een berg met uitzicht over de zee.

Op maandag vertrokken we met een dikke kater per boot naar de gili's (ik zweer hierbij plechtig nooit meer te gaan lopen zuipen de avond voor k met een boot, ik heb de hele trip groen van de misselijkheid slapend doorgebracht.. Zucht)

De gili's is als de hemel op aarde; wit strand, super blauwe zee, mooie feestjes en een relaxte sfeer. Nogal een reggae eiland en dus een hoop wiet en reggae.. Enne tsja ik vind dat ik al heel erg experimenteel ben met mijn biertje.. Reggae en wiet ga k niet eens proberen te waarderen!
Maar het sfeertje is relaxed, iedere avond bij zonsondergang ren kampvuur, muziek en dansende mensen is wel het ultieme vakantie gevoel!

Sylvia is Braziliaanse en dat brengt een hoop Braziliaans mannen met zich mee en ik moet zeggen dat ik dat uitzicht onwijs kan waarderen! Ik heb een nieuw favo soort mannen erbij haha

Het lastige hier is dat hostels even duur zijn als hotels en dus zitten er weinig mensen in hostels. Maakt het ontmoeten van mensen wat lastiger, maar ik heb weer een lastig moment overwonnen; alleen stappen haha
Waar ik een stel super gezellige Duitse gasten ontmoette waarmee we t tot een prima avond wisten te maken afsluitend met Rambo kijken in een cafe met uitsluitend Indonesiërs hahah

Ik ben trouwens een lekker hapje! Haha en ik denk dat ik dat in dit geval echt kan stellen want ik word opgevreten door muggen! En ik zeg dus ik, omdat overal waar k ben met mensen, ze alleen mij grijpen. Daar word ik veelvoudig voor bedankt, maar ik geloof niet dat ik blij ben met deze nobele taak..
Met gigantische bulten, allergische reacties, onwijs veel jeuk en gister zelfs koortspieken als gevolg. Bah!

Na de gili's zijn we vandaag naar Ubud vertrokken, daar wilde Sylvia voor haar vertrek heen en k heb toch de tijd. Dus ik besloot gewoon dagje mee te gaan en ga dan na t weekend terug om van hieruit mijn activiteiten te doen.

Gelukkig dat we meteen naar de gili's waren gegaan van de week, want we werden verwelkomd met onwijs veel regen! Omdat we hier maar 1,5 dag zijn haasten we ons naar the monkey forrest, deze tempel zit vol met aapjes: leuk dacht ik..

Komen we aan bij die tempel zie ik een aap met een gigantische sprong landen op t hoofd van een daarna (logischere wijs) hysterische chick.. Ooh ik geloof dat ik die aapjes minder leuk vind dan gedacht.

Toch even over de angst heen en een aap in m'n nek laten zitten! Dat viel reuze mee ze zijn veel zachter en lichter dan je zou denken!
Vol zelfvertrouwen liepen we dus verder, nergens om bang voor te zijn! ... Springt er zon vlooienbaal op Sylvia en nadat ie merkte dat ze geen eten bij zich had, beet hij in d'r rug!! Wegwezen!

Met Laura heb ik zojuist de 16e een ticket naar MALEISIË geboekt! Gewoon omdat het kan even een klein uitstapje!

Betekent wel dat ik de komende dagen efficiënt moet gaan inplannen!
Morgen naar een paar tempels, a lake en de rijstvelden, ik wil nog een 2daagse vulkaan trekking doen, een dagje surfen, Een tempel in t water bezoeken en dolfijnen spotten.. Ik wil ik wil ik wil, en t mooie is dat is ook mijn enigste zorg hier! Ik wil nooit meer stoppen met reizen!!

Leuk om te horen dat mijn kaartjes langzaam binnenstromen! Best vlot na 3 weken!

X

  • 05 December 2013 - 18:51

    Judith:

    Hoi hoi,geweldig verhaal weer om te lezen. Je schrijft zoooo leuk.
    Wel uitkijken met die muggen , want er koortspieken van krijgen is niet goed.
    Ik ben blij dat je zo geniet en van alles onderneemt.
    Dat je hierdoor zo veel mooie dingen ziet en mensen ontmoet waardoor weer nieuwe vriendschappem ontstaan.....ik ben ape trots op je.
    Ik hou heel veel van jou en vele mensen met mij. ;-)

  • 06 December 2013 - 07:07

    Hilly:

    Ha Raphaëlla,
    Wat ontzettend cool om al je verhalen te lezen! Grijp je kansen en geniet ervan he! Nu zit je daar!
    Succes met de muggen, de bulten en je bier-uitdaging... :-)
    Ik ben benieuwd naar je volgende stories!
    Groetjes, Hilly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raphaella

Gaat van 6 nov 2013 tm eind maart 5 maandjes door Azie reizen.

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 8213

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 31 Maart 2014

Wanderlust.

Landen bezocht: