Alweer dik 1,5 maand op reis! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Raphaella Venloo - WaarBenJij.nu Alweer dik 1,5 maand op reis! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Raphaella Venloo - WaarBenJij.nu

Alweer dik 1,5 maand op reis!

Door: Raphaella

Blijf op de hoogte en volg Raphaella

23 December 2013 | Maleisië, Langkawi Islands

Jeetje wat gaat de tijd snel! Er zijn alweer bijna 7 weken voorbij sinds mijn vertrek! Time flies!

Bali, van te voren had ik al gehoord dat 1 maand wel een beetje lang was en daar ben ik het wel mee eens..
De gili's waren fantastisch, super mooi, mega helder water, waardoor je bij t snorkelen gewoon schildpadden kon zien voorbij zwemmen en een fantastische sfeer.
Na m'n afscheid van Silvia bleef ik nog een paar dagen in kuta waar ik in het rumah kayu hostel een super goede tijd heb gehad. Super leuke mensen, mooie feestjes en dan is partyen in kuta zo slecht nog niet!

Mijn eerste surflessen zijn ook een feit. Want Brendan een surfleraar in Californië heeft me al wat fijne kneepjes van t vak geleerd. Bont en blauw en vol schaafwonden kan ik nu op t bord staan en een golf pakken: het begin is er ;)

Daarna nam ik de bus terug naar ubud waar ik in totaal 6 dagen in een super chill hostel verbleef. Het was eindelijk tijd voor wat cultureel/sightsee gedrag en dus deed ik een super leuke kookcursus: ik heb de beste pindasaus ooit leren maken die ga ik zeker nog met jullie delen ;)
Ik heb de zonsopgang vanaf een vulkaan bekeken, en dus werd ik om 2 uur s nachts opgehaald om
In 2 uur steil de vulkaan op te klimmen. Alles helder, staan we boven; begint het te regenen.. Dat deed af aan t uitzicht maar drukte de pret gelukkig niet!
Ik ben naar tanah lot geweest, heb white waterrafting gedaan en deed een fietstocht van 40 km (stom, ik had eigenlijk weinig navraag gedaan en dacht oh leuk ff een rondje fietsen. Dat was dus gewoon op een mountainbike de berg op en af bikkelen wat uiteindelijk wel hartstikke leuk was met een super vrolijk joods gezin uit Melbourne, maar pijn deed na een nacht drankspelletjes en 2 uur slaap )
In ubud leerde ik 3 super gezellige mannen kennen met op de laatste dag nog een toevoeging van een gezellige Nederlandse chick. Ik blijf me erover verbazen wat een leuke mensen je toch zo random op reis kan ontmoeten, heel chill!

Toen was t tijd om richting het zuiden te gaan omdat ik in de buurt van t vliegveld moest zijn. Ik besloot nog 1,5 dag in sanur te besteden. Daar ontmoette ik weer een hele grote groep gezellige mensen waarmee we aten, strandjes bezochten op de scooter en in cafeetjes naar live muziek luisterde.
Sanur zelf is weinig boeiends veel ouwe vrouwen met t-shirts waarop "youre boyfriends says hi" stond uhm?, oude grijze mannen die t gemunt hadden op jonge Balinese meisjes en wat zweverige yoga types.. En het regende eigenlijk continue. Gelukkig hadden we een mega tv en chille banken en keken we dan gewoon films!

In Maleisië had ik met Laura afgesproken en vlogen we beide op de 16e vanaf onze huidige bestemming naar Kuala Lumpur.

Omdat we s nachts vertrokken heb ik nog echt als een cheap Ass backpacker een nachtje op de grond van t vliegveld gelegen. XD comfortlevel: -1 geld bespaard: zeker 10€ yeah Haha

Kuala Lumpur was mooier dan verwacht, luxe, veel shopping malls .. Ik moet ondertussen al bij betalen coor m'n zware backpack.. (A)
En veel kerstversiering en liedjes en dat voelt heel absurt als je in je shortje naast Nep sneeuw en de kerstman staat.

Mijn vlucht naar Sydney gaat via Bali, maar aangezien t non stop regent in Bali en de tickets super duur waren hebben we na een avondje onze hersenen laten kraken geregeld dat we vanaf Kuala Lumpur naar Sydney vliegen en dat we kerst dus in maleisie ipv op Bali gaan spenderen. Eenerzijds doen we net of het heel normaal is, even een vlucht daarheen, even een tripje daar maar we beseffen tegelijkertijd ook dat we echt iets onwijs gaafs aan t doen zijn en waarderen het allemaal wel hoor :) maar het is grappig hoe gewoon je het allemaal gaat vinden!

We vlogen naar langkawi; prachtig eiland, zon, strand, feestjes..
We ontmoette 2 Nederlanders Bob en Manon en een gezellige aussie Tim en reden Rond op een scooter. Waarmee ik nog een klein buikschuivertje heb gemaakt: leuk t Balinese verkeer

Ook was het eindelijk tijd om te gaan rennen!! Van het bier zuipe ben ik weer afgestapt, lekker goedkoop indd maar ik was het fenomeen het bierbuikje even vergeten totdat ik mezelf in bikini hees van de week.
Jammer dat m'n calorierteller al die Indische gerechten niet kent :p haha

Vandaag zijn we met een onwijze omweg, de speedboot was kapot, naar Koh Lipe gegaan. Een klein Thais paradijsje: een witte kerst voor ons, maar dan heb ik t gelukkig over t zand ;)

Over 1 week sta ik bij t Oprah house 10 uur eerder dan jullie oud & nieuw te vieren: aaaaah!

Lieve mensen vanaf het zonnige warme strand: prettige kerstdagen & een fijne jaarwisseling!

Veel liefs en i wish lots of Nice travels for everybody <3

  • 23 December 2013 - 18:27

    Cynthia :

    Jij ook hele fijne feestdagen en een gezond en liefdevol 2014. Geniet nog van je mooie reis en trek af en toe je loopschoenen ff aan. We rekenen nog steeds op je. Haha. Groetjes Rob en Cynthia xx

  • 23 December 2013 - 18:53

    Miranda:

    Hoi Raphaella
    Ik wens jouw hele fijne kerstdagen en een goef 2014
    Geniet!!!@!
    Ik geniet van je reisverslagen je geeft een waanzinnig verslag weer
    Gr miranda

  • 24 December 2013 - 07:56

    Els:

    Als je je verhaal leest voel je de vrijheid die je dan hebt!! Haha... Heerlijk hoor.
    Jij ook hele gezellige, bijzondere feestdagen met mooi weer!
    Groetjes Els

  • 24 December 2013 - 12:41

    Mies:

    Heeeeel leuk weer...blijf zo genieten en natuurlijk fijne dagen een een goede jaarwisseling!
    Leuk om je net even "gesproken" te hebben en ik denk aan je!!

    XXXX

  • 29 December 2013 - 08:58

    Vivian :

    Je laatste verslag net gelezen....wauw!! Wat een belevenis Raph!
    Heel veel plezier in Australië!!!!!
    En alvast een heel gelukkig, gezond 2014 vol met nieuwe ervaringen!!
    X Vivian

  • 30 December 2013 - 03:16

    Lieke:

    Klinkt weer allemaal goed zeg.....zucht.....en wij maar hier in het koude kikkerlandje vertoeven :(

Tags: Travel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raphaella

Gaat van 6 nov 2013 tm eind maart 5 maandjes door Azie reizen.

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 8215

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 31 Maart 2014

Wanderlust.

Landen bezocht: