Two weeks till take off! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raphaella Venloo - WaarBenJij.nu Two weeks till take off! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Raphaella Venloo - WaarBenJij.nu

Two weeks till take off!

Door: Raphaella

Blijf op de hoogte en volg Raphaella

23 Oktober 2013 | Nederland, Rotterdam

..En dan is het nu bijna zover, nog precies 2 weekjes en dan vertrek ik voor 5 maanden naar het prachtige Azië!

Wat een jaar geleden, door mijn reiskriebels terugkomend uit Boedapest, begon als een halve reis rond de wereld.. (China, Azië, Australië, Nieuw Zeeland, Amerika en IJsland).. werd na een reality check wat ik dan nodig had aan budget, gewoon lekker Azië.

De route?
Een goede 3 weken China, door naar Bali om daar een maand de kunst van het surfen onder de knie te krijgen, lekker te relaxen, hardlopen en hopelijk een yoga retreat zonder dagelijkse klysma’s te vinden haha
Dan vlieg ik als klein uitstapje (omdat ik toch “in de buurt ben”) naar Australië: OUD EN NIEUW SYDNEY!!!
Door naar Surfers Paradise, waarbij de naam me doet denken aan fijn gespierde, half ontblote, langharige mannen die met goddelijke lichamen de golven trotseren hahaha, maar wat dus eigenlijk vooral een best grote stad is en een goedkope plek om Aussie weer te verlaten en terug te gaan naar Azië. But hey, a girl can dream right?!
Dan via een iets langer dan 24 uur durend flitsbezoekje aan Singapore door naar Bangkok. En zo ben ik toch nog even in Thailand.
Overland door naar Cambodja, daar 2/3 weekjes rondtrekken en dan begin ik rond 1 februari in t ziekenhuisje in Knar Pho voor een super toffe werkervaring nabij Siem Reap (giften, materiaal, donaties: zeer welkom!). En dus mag er dan een maand lang van 7-17u gewerkt worden met een siesta tussendoor, schijn ik zelf hout te moeten hakken, leef ik zonder elektriciteit en stromend water en is het de bedoeling dat er rond 20.00 uur geslapen gaat worden aangezien het dan pik donker is (haha voor deze ik-hou-van-mijn-stijltang-en-slaap-max-4-uur-per-nacht.. een behoorlijke missie!).
Oja, en ik vergat nog het heugelijke feit dat ik, mevrouw arachnofobia, regelmatig vogelspinnen over de vloer schijn te hebben (topppp!)
En dan mag er na die 4 weken nog een paar weekjes door Vietnam gereisd worden alvorens ik op 1 april weer in het SFG wordt verwacht om te laten kweken hoeveel buitenlandse beestjes ik heb meegenomen. (Slechte grap, afkicken van je massive vakantie op 1 april..)

De laatste periode is ontzettend druk geweest. Ik zou natuurlijk ik niet zijn als het niet allemaal op het laatste moment nog geregeld moest worden. En dus naast onwijs veel gewerkt te hebben, werd er ingelezen, visa geregeld, werden er spullen ingepakt en weggegooid, verzekeringen afgesloten, ben ik 4 x naar de vaccinatiepoli geweest, kwamen me tickets binnen, heb ik zooi verkocht op marktplaats en rommelmarkten, hielden we afscheidsetentjes, drankjes en staat er nog een klein feestje op de planning.

Naar mate de tijd vorderde kwam ook steeds meer het besef dat ik straks 5 maanden helemaal alleen weg ben?! En de grote vraag waarom dit zo’n leuk plan leek..
Want ik ga de komende 5 maanden mijn eigen kamertje, Rotterdam, Alpro soja yoghurt, mijn fietsje, hygiëne en privacy en nog het meeste jullie vertrouwde smoeltjes onwijs missen!!

En dan nu de komende weekjes? Al mijn hakken nog maar een keer aan, want helaas, mijn schatjes mogen niet mee.. Waarschijnlijk 1000x mijn tas inpakken aangezien ik voor 5 maanden moet pakken, maar dat alles maximaal 15 kg mag wegen (en zoals veel weten of daar na het zien van mijn schoenencollectie vast iets bij kunnen voorstellen..) ben ik nog nooit een weekje strandvakantie begonnen zonder smekend bij de grondstewardess gestaan te hebben, omdat mijn koffertje zwaarder was dan de bedoelde 20kg (A).
Laatste dingetjes inpakken in mijn kamer en dan op 6 november mijn vluchtpakken via Moskou richting Beijing. Waar meteen ook een super grote wens in vervulling gaat: een wandeling over de Chinese muur!

Tsja, ik start dus ook meteen in een facebookloos land. Ik zal jullie dus langs deze weg op de hoogte houden van mijn belevenissen, jaloersmakende berichtjes posten, foto’s sturen en mijn tijdelijke nummers doorgeven. (subscriben voor de mailinglist kan links onder het kopje: op de hoogte blijven)!
Ik behoud me NL-nummer dus we kunnen zo nu en dan gezellig even facetimen en appen.
Ook heb ik for the occasion een laptopje gekregen van mams (Thanks!!) en dus kunnen we skypen en mailen op mijn aangemaakte emailadres: raphazie@gmail.com

Well.. Let the adventure begin! :D

Liefs, x Raph

  • 24 Oktober 2013 - 10:13

    Cynthia Van Esch:

    Hoi Raph,

    Ik wens je een ongelofelijke en avontuurlijke reis. Ik ga je volgen. Pas goed op jezelf
    maar vooral geniet van deze prachtige reis.

    Groetjes,
    Rob en Cynthia

  • 24 Oktober 2013 - 11:27

    Bianca Goedegebuure:

    Hoi,

    Wat een verhaal en wat een avontuur ga je tegemoet.
    Spannend......maar heel waardevol dat je dit kan en mag gaan doen.
    Zou het geweldig vinden om je verhaal te kunnen volgen!
    Ga zelf in mei mijn eerste verre reis msken naar Thailand.
    Ik wens je dan ook superveel reisplezier en geniet er maar volop van!!

    Lieve groetjes van Bianca Goedegebuure

  • 24 Oktober 2013 - 13:04

    Marga:

    Lieve Raph,

    Wat een ongelovige reis, heel erg spannend maar op je lijf geschreven.
    Ik wens voor jouw heel veel plezier, gezondheid,wijsheid en gezelligheid.
    Pas goed op jezelf.


    Groetjes Marga xxxx

  • 24 Oktober 2013 - 19:02

    Berlinda:

    Hee lieffie,

    Leuk geschreven.... Kijk uit naar je verhalen. Echt stoer hoor dat je zo'n onwijs mooi avontuur in gaat! Ben trots.... Maar heel eerlijk hoop ik dat je gauw weer thuis komt :).

    XBerlin

  • 25 Oktober 2013 - 08:22

    Marian:

    Maak er 5 mooie maanden van!! Sla de ervaringen goed op in je bovenkamer zodat je ze later nog even naar beneden kan halen!! En weet dat ik je volg!! Hahahha niet alleen vogelspinnen want ie zijn te klein!

  • 04 November 2013 - 08:54

    Els:

    Wat leuk om je verslag te lezen (btje laat). Als ik het lees hoor ik je het zelf vertellen, haha:)
    Ook ik ga je zeker volgen. Jammer dat ik je niet meer gezien heb voor je vertrek.... maar ik wil je hele gave 5 maanden toewensen, veel plezier en geniet van wat je allemaal gaat zien en doen!!
    Take care!!
    XX Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raphaella

Gaat van 6 nov 2013 tm eind maart 5 maandjes door Azie reizen.

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 8208

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 31 Maart 2014

Wanderlust.

Landen bezocht: