Aussie, ozzie, oz, australia - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Raphaella Venloo - WaarBenJij.nu Aussie, ozzie, oz, australia - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Raphaella Venloo - WaarBenJij.nu

Aussie, ozzie, oz, australia

Door: Raphaella

Blijf op de hoogte en volg Raphaella

11 Januari 2014 | Australië, Byron Bay


Tsja, om maar weer meteen terug te komen op the bucketlist, er zijn weer 2 fantastische ervaringen afgevinkt:

- oud en nieuw vieren in Sydney met uitzicht op the operahouse and the harbour bridge

- skydiven in byron bay

Oh yeaaaah!

Well, zoals ondertussen bekend ben ik wat lang van stof op m'n blog thats the short version of the story, if youre still interessted ;) here is the long one:

Op 27 Dec vlogen we vanuit Langkawi naar Kuala Lumpur en vanaf Kuala Lumpur s nachts meteen door naar Sydney. Zoals we ondertussen gewend zijn in azie hebben vliegtuigen vaak vertraging maar zullen ze daar vooral niks over melden of omroepen.
Na navraag bleken er wat mankementjes te zijn, we hoorde zo snel mogelijk meer... Juist ja. Nog 3 x navragen en lichte stress stel dat je niet op tijd aankomt op Kuala Lumpur?! Missen we straks onze vlucht naar Sydney!!

Gelukkig mochten we 2 uur later boarden, de piloot bleek wat vogels geschept te hebben in z'n motor en die moesten er dus even uitgevist worden. Want zoals we allemaal weten dankzij aircrash investigation is een stukje vogel al genoeg voor een vliegtuigcrash!

De vlucht naar Sydney was lang en vrij oncomfortabel, slapen in een vliegtuig is nou eenmaal geen comfortabele aangelegenheid. Aangekomen bij de douane werden we streng gecontroleerd maar mochten we gelukkig gewoon naar binnen: yeah!

We settlede in onze nieuwe onderkomens en spraken daarna af om meteen Naar the opera house en the harbour bridge te gaan. En dan sta je daar opeens en besef je fuck. We zijn er echt!! Hier heb ik zo lang van gedroomd! Heel onwerkelijk.
Ik denk dat ik t pas allemaal echt ga beseffen als ik terug ben, iedere dag is een belevenis, iedere dag is fantastisch: i cant proces it this fast! Hahha

Die zelfde dag besloten we s avonds te gaan stappen in de stad, daar zagen we lapdances om 8 uur s avonds uitgevoerd door dronken 18 jarigen, werden de jongens waarmee we waren geweigerd ivm korte broeken of lastig gevallen door prostituees.. En betaalde je tussen de 8 en 11 dollar voor bier en was wijn onbetaalbaar... Hmm
Gelukkig kwamen we er de avond erna achter dat partyen at Bondi beach een stuk leuker was, en volgende er vele
avondjes daar!

En toen was het bijna oud en nieuw, en het bleek al snel dat we dat niet goed genoeg hadden voorbereid: we hadden nog nergens tickets voor!
We spraken verschillende mensen die ons advies gaven, maar besloten toch voor het echte werk te gaan uitzicht op de brug en het opera house. En dus gingen we de 31e voor dag en dauw op want om 10uur ging t park open en je mocht naar binnen tot t vol was.
We liepen naar Mrs. Marquariespoint en zagen in de verte een rij, jeetje wat lang! Wees de security naar t begin: oef dat was min 3 x zo groot en dus volgende er 4,5 uur in de rij staan, doorschuiven, drank drinken en waaaaaachten.

In t park waren de mooie plekken al weg helaas, en dus namen we plaats in de schaduw.
Toen een nl stel opperde ergens anders heen te gaan ontstond er even wat onrust maar besloten we toch hier te blijven; teveel risico en al te lang hier aan t wachten om nu weg te gaan!!

Na veel hangen, eten en rondlopen was er om 9 het kindervuurwerk dat een klein voorproefje was: Nice echt, dit gaat zo tof worden!

Na in totaal 13 uur gewacht te hebben was het zover: aftellen!
10,9,8...3,2,1. BAM! Overal vuurwerk om je heen en dan dat prachtige uitzicht wat je normaal op t nieuws op plaatjes ziet mag je nu met eigen ogen aanschouwen! Im so fucking lucky!

Voor de volgende dag hadden we kaarten voor fieldday een festival in the botanical garden en dus besloten we geen party in de stad te bezoeken: veel te druk ook!
We bezochten nog een klein bezopen huis feestje, hilarisch als je nuchter bent en zijn toen lekker gaan slapen

Ik heb eigenlijk non stop bij Laura, Wim en Wouter gepit in her huisje en weinig in m'n eigen hosteltje maar bondi was gewoon veel leuker!

Het festival was super vet, prachtig begin van het nieuwe jaar!

Er volgde strand daagjes, fijn naar blonde surfgoden kijken ;), veel te dure shopsessies, nog een paar mislukte en geslaagde feestavondjes en toen was het tijd om afscheid te nemen van het mega gave Sydney. Maar ik opper om lekker een jaartje hier te gaan werken, dusss ik kom wel terug ;)

Onze vlucht naar byron bay ging zaterdag en het huisje van Laura en de jongens was maar tot vrijdag. De gasten reden vrijdag ochtend al weg, maar voor Laura konden we niks vinden. We sneakte haar spullen daarom dus een nacht bij mij binnen.. Zo makkelijk vrouw zijn lief lachen, grapje maken en zogenaamd al ingecheckt met 3 tassen hun passeren... De dommerds haha en dus sliepen we lekker knus in mijn dormbedje.

En net toen we net dachten dat dat wel het meest pauper wat we konden doen, bleek byron bay helemaal vol te zitten. Our only option; auto huren en camping plek zoeken en dus in de auto pitten Hahahah XD living the backpackerslife... Er volgde 2 dagen in ons riante onderkomen een Nissan Almera en dat was eigenlijk helemaal zo slecht niet hahah

Ik ben verliefd op aussie en de planning liet het wel toe om een weekje langer te blijven, en dus heb ik m'n ticket omgezet! Geen Singapore en heeel kort Bangkok, maar dat vind ik het zeker wel waard!

Er volgende mooie feestjes in byron en minder zonnige dagen dan we hoopte. We ontmoette weer een hoop gezellige mensen en verbaasde ons over de vriendelijkheid. Zo kregen we een lift van een jongen toen we door de hitte aan t struggelen met onze tassen omdat er iets fout gegaan bleek met onze hostel reservering. En nodigde hij ons vervolgens ook nog uit voor z'n verjaardagsfeestje de volgende dag!

En toen was het tijd om een skydive in te plannen, dat wilde ik al zo lang.. Maar het is toch wel even een stapje om die dan ook daadwerkelijk te boeken. Stel dat ik net de geluksvogel ben van wie het parachute niet open gaat en je met X aantal km per uur te pletter valt.. Tsja is een mogelijkheid.. Toch gaan we t doen!!

Zaterdag moest ik om 14.30 klaar staan bij de bushalte voor m'n transfer. Jaaaa dan ben je toch wel echt ff goed zenuwachtig!
Kreeg ik een sms of ik even wilde bellen, en kreeg ik de mededeling dat ik om 12 uur al mocht. Shitttt das over een uur!!

Na lang wachten, formuliertjes invullen was het zover harnas aan, uitleg aanhoren en het vliegtuigje in. Ik ging er als laatste in en begreep al meteen: dat was natuurlijk als eerste eruit. Na 20 min waren we op 14000ft en ging het Luik open: ooomg! "Mijn" cameraman dook ee als eerste uit en toen zei m'n skydivebuddy dat ik mijn benen uit t vliegtuig moest hangen. Aaaah! Wat je dan voelt is onbeschrijfelijk je tuimelt naar beneden je ziet lucht, afgrond afgewisseld en dan opeens lig je na 10 sec recht en val je naar beneden: wooooow! Na 60 sec ging het parachute uit en vlogen we nog zon 5 min rond richting beneden. Best thing i ever did!!!

Nu nog 1 dagje byron bay: chillen met hippies "a happy ground is a happy soul", flesje wijn per dag, iedere avond feestjes en vooral genieten van aussie!

En dan na 3 super leuke weken afscheid nemen van Laura! Boeee! Op naar Thailand?

Hoe gaat het daar in Nederland?
Kusjes en knuffels!


  • 11 Januari 2014 - 12:50

    Wendy:

    Wat een prachtige verhalen weer. De tijd van je leven he ? Super dat je het zo naar je zijn hebt :-) toch niet binnen een dag terug he ? Hier is het allemaal prima hoor het lijkt hier wel een beetje lente met wat herfst weer :-) als het goed is gaat het volgende week sneeuw en ik ben benieuwd kind heeft gepoept dus k moet weer aan de slag geheel veel plezier geniet ervan xxxx

  • 11 Januari 2014 - 16:45

    Vivian:

    Wauw! Wat een avonturen weer.....shoppen, drank en stoere surfmannen en uit een vliegtuig springen. Stoere chick ;-) klinkt allemaal fantastisch.
    Veel plezier in Thailand!
    X


  • 11 Januari 2014 - 23:09

    Carly:

    Gotta love Oz! Jaren later, en ik mis het nog elke dag. :(
    Klinkt top!

  • 12 Januari 2014 - 21:36

    Saar:

    Wow wat een verhalen!!! te gek!!! Have fun in thailand!
    NL is NL... same shit different day! :)
    x

  • 13 Januari 2014 - 10:42

    Els:

    Ik denk dat je niet meer kunt aarden hier in Holland als ik je verhalen zo lees..hahaha!! Je bent de nieuwe Floortje Dessing,haha! Gaaf hoor zo'n tandemsprong. Rowan vond het ook helemaal te gek. Thailand zal wel weer heel wat anders zijn maar hier ga je ook weer nieuwe avonturen beleven. Hier thuis zitten we ook in de Australië sferen....Roy vertrekt nml 17/2 voor een jaar naar Australië..backpacken!! Hij gaat dan ook nog een maand naar Nieuw Zeeland en Tasmanië wil hij ook meepikken. Aansluitend nog een week of zes Azië. Best spannend allemaal maar als ik jou verhalen lees komt het wel goed denk ik;)
    Verder is het dagelijkse leven minder spannend als dat je reist. Tot nu toe geen winterweer hier, dat is dan wel weer lekker. Maar denk nog maar niet te veel aan hier, werk ed. Je reis is nog niet voorbij...geniet er verder nog van!! Veel plezier in Thailand!! Gr. Els Xx

  • 13 Januari 2014 - 16:27

    Denise:

    Jaaaa zo tof allemaal!! En wat Car zegt idd... Aussie sluit je echt in je hart! Have fun in Thailand! Xx

  • 14 Januari 2014 - 23:57

    Froukje:

    Schat, wat een super leuk verhaal weer!!! Geniet er lekker van, en ik blijf jaloers en ik blijf je ook missen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Raphaella

Gaat van 6 nov 2013 tm eind maart 5 maandjes door Azie reizen.

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 8188

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 31 Maart 2014

Wanderlust.

Landen bezocht: